torsdag 19 maj 2011

andra dagen på sjukhuset, och det blir mycket bloggat nu eftersom det inte händer så mycket här. svullnaden är ungefär samma, lite värre kanske, men det får man tydligen räkna med. jag har börjat få i mig lite mat, endast flytande, och det kommer nog vara endast flytande diet för mig i en vecka ungefär. hej viktnedgång!
annars så har jag världens sötaste tant som ligger i rummet bredvid mig, och hon vinkar och säger "hejhejhej!" varje gång hon hasar förbi med sin droppställning. jag har blivit av med mitt dropp nu, vilket är skönt. pimplar i  mig vatten istället, så att jag inte ska få tillbaka det. eventuellt åker jag hem imorgon, om svullnaden har börjat gå ner lite.
det är världens gulligaste personal här, när jag frågade om jag kunde få lite buljong att dricka så får jag en hel bricka med soppa, buljong, saftsoppa och glass. så just nu så känns det okej, men så är jag ju smått hög på morfin också.



och ett bokmärkeshjärta som Dafni vek åt mig en gång.

1 kommentar:

  1. JAG GILLAR UPPDATERING OCH JAG GILLAR DIG. TVÅ FLUGOR I EN SMÄLL (eller något....). HEJJA HEJJA HEJJA. <3 <3 <3

    SvaraRadera