måndag 14 februari 2011

drömmar

jag drömmer konstiga, osammanhängande saker och försöker fundera ut vad de betyder. senaste:

Är på våran båt tillsammans med Henke [kompis till mamma och pappa]. Jag dyker efter krabbor, och Henke identifierar arterna. Jag försöker hitta en speciell, sällsynt art men dte går inte, finns bara i varma vatten. För kallt här.
Scenen skiftar, och plötsligt vet jag att jag ska dö. Jag har ingen aning om varför, men jag ska bli bortförd och ska dö. Inte avrättad eller så, men min insats som krävs [vet inte vilken insats, men jag har för mig att det var något med dykning att göra], kommer garanterat döda mig. Jag skriver ett avskedsbrev till alla jag älskar, rädd för att glömma bort någon. Jätterädd verkligen. Kommer på att jag inte kommer hinna lämna det i fysisk form, utan jag måste skriva det på datorn istället. Jag och personen jag ska göra den här insatsen med ska nu lämna landet, och det är en stor ceremoni kring det hela. När vi ska åka så får vi åka i en liten roddbåt. När jag sitter i båten, och vi precis ska ro iväg, så kommer jag på att jag har glömt att skicka breven från min dator. Säger åt någon, vet inte vem, som står på kajen, att denne måste skicka breven från min dator. Personen lovar, och vi ror iväg. När vi kommit en bit så kommer jag på att jag har glömt att skriva brevet på datorn helt, och det kan alltså inte skickas. Blir helt jävla förkrossad, och vill inte längre göra den här insatsen. Personerna jag älskar måste ju få veta det här. Är helt otröstlig. Inte över att jag ska dö, utan över att jag inte kan skicka brevet.
Scenen skiftar, och det är svenskalektion med Björn. Jag är död, men är av någon anledning där ändå. Björn frågar klassen "Vad tyckte ni om valet?" (jag tror det var valet som gjorde att jag var tvungen att dö) Dafni säger "Ja, det var ju lite tragiskt faktiskt".
Vaknar med ont i magen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar